• put your amazing slogan here!

    Pencarian


    Paling aku tidak mengerti
    bagaimana mahu menyeru-Mu
    jika nama juga hijab
    antara Engkau dengan aku.
    Engkau esa
    tiada hijab menemani Mu
    mana mungkin Engkau terhijab.
    Berapa banyak hati sudah hancur luluh
    dalam merindui Mu
    berapa banyak fikiran telah berkecai
    dalam mencari Mu.
    Engkau dekat
    tetapi bila didekati Engkau menjauh
    bila berhenti Engkau melambai
    bila dikejar Engkau menjauh kembali.
    Bila aku di tangga rumah Mu
    Engkau menutup pintu
    bila aku undur
    Engkau membuka jendela
    bila aku mengintai
    Engkau melabuhkan langsir.
    Dalam kepayahan ini
    daku perlukan penawar
    penawar itu ada pada tangan Mu
    namun aku malu menghulurkan tanganku yang cemar
    untuk disambut oleh tangan Mu yang suci.
    Aku tidak tergamak meminta Engkau menjadi teman
    kerana aku tidak pernah membuktikan kesetiaan sebagai sahabat
    namun hatiku gila kepada Mu
    tetapi aku malu memanggil Engkau kekasih
    kerana aku tersangat hodoh dan hina.
    Janganlah Engkau murka
    lantaran si hodoh dan hina ini mengasihi Mu.
    Wajahku yang hodoh dan hina
    tidak layak Engkau tatapi
    Wajah Mu yang cantik berseri
    tidak layak aku tatapi
    di atas tangga rumah Mu aku terlena
    dengan harapan mataku tidak terbuka lagi
    kerana aku tidak tahan merindui Mu.
    Izinkan daku bermalam di tangga rumah Mu
    dan memejam mataku di situ
    agar apabila Engkau membuka pintu
    Engkau memandang kepada ku
    walaupun daku tidak memandang kepada Mu.

    0 komentar:

    Posting Komentar

     

    Blogger news

    About

    saya

    Blogroll